2021. április 3., szombat

Nagyszombat 2021

 Kettecskén vagyunk a férjemmel, de az ünnep, az ünnep! Fiókáim hétfőn csatlakoznak hozzánk, addig együtt ünnepelünk.


Ezt a finomságot húsvétkor/karácsonykor meg szoktam csinálni, mert a lánykám nagyon szereti. Bevallom, nem csak ő...


30 dkg darált kekszet, 15 dkg darált mandulát (lehet dió is), 25 dkg porcukrot összegyúrunk 25 dkg vajjal és 30 dkg apró kockákra vágott, színes zselécukorral (nem gumicukorral, hanem a kívül cukros zselécukorral). 
Fóliával bélelt őzgerincbe nyomkodjuk a felét, majd kirakjuk banáncsokival. Erre nyomkodjuk a massza másik felét és egy éjszakára betesszük a hűtőbe. 
Másnap tálra borítjuk, tetejét 10 dkg olvasztott csokoládéval bevonjuk és alkalomhoz illően díszítjük.


Medvehagymám volt itthon, mert sikerült ünnep előtt jól bevásárolnom belőle, ezért fetával, dióval együtt üvegbe zártam. Nem szokott sokáig megmaradni :)


Egy jó nagy csokor medvehagymát felaprítottam, 1 csokor aprított snidlinggel és egy jó marék dióval aprítógépbe tettem. Sóztam, borsoztam, majd hozzáadtam kb. 1/2 dl olívaolajat. Pulzálva indítottam a gépet, hogy rusztikus maradjon. Közben apránként hozzáadtam még 1 dl olívaolajat. Üveg aljára tettem 2 ek pesztót, rá kockákra vágott feta sajtot és egész diókat. Ezeket rétegeztem még pesztóval. A végén felöntöttem olívaolajjal, hogy ellepje.
Azonnal is fogyasztható, de hűtőben eláll. Ha elfogy belőle a feta, a pesztó használható salátákhoz, tésztához.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése