2019. február 9., szombat

Hólabda

Alapvetően ez karácsonyi sütemény. És szeretem is, de már nagyon rég nem készítettem. Valahogy a látóterembe került és meg kellett sütnöm :)


Tészta: 8 tojás, 35 dkg porcukor, 25 dkg liszt, 1 ek kakaópor, 1 cs sütőpor, 7 ek forró víz, 1 csipet só
A tojások sárgáját fehéredésig verjük a porcukorral. A vizet evőkanalanként adagoljuk hozzá. A lisztet a sütőporral és kakaóval elkeverjük, a tojássárgájához adjuk, majd beleforgatjuk a sóval felvert fehérjét. Két sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk és 170 fokos sütőben tűpróbáig sütjük. Rácson hagyjuk kihűlni, majd pogácsaszaggatóval egyenló számú köröket szaggatunk.


A krém alapját már előző nap elkészítettem, mert hűlnie kell. Ehhez 4 dl tejet simára kevertem 5 dkg liszttel és folyamatos kevergetés mellett, alacsony lángon besűrítettem. Tetejére folpackot simítottam, hogy ne bőrösödjön meg. Másnap 20 dkg vajat habosra kevertem 1 cs. vaníliás cukorral és 20 dkg porcukorral, majd kanalanként kevertem bele a kihűlt lisztes pépet.


Két-két piskótakorongot összetöltöttem a vajas krémmel, az oldalukat is megkentem, majd kókuszreszelékbe forgattam. Tetejükre olvasztott étcsokoládét csurgattam és fehér csokoládéval díszítettem.
Kicsit macerás csak elkészíteni, de nagyon finom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése