2018. április 21., szombat

Becsinált leves májgombóccal

Már többször leírtam, hogy nagyon rossz evő gyerek voltam. A levesekkel ki lehetett üldözni a világból. A becsinált levessel - amit csak összecsinált levesnek hívtam - pedig végképp!
Ma munkanap van, megyek is dolgozni délutánra. A férjem viszont nagyon szereti a leveseket, s mivel ebben sok-sok zöldség van, bizonyára örömmel fogyasztja! :)


Egy adag csirkeaprólékot megmostam és feltettem hideg vízbe. Amikor felforrt, leszedtem a habját. Hozzáadtam kockákra vágva 2 sárgarépát, 2 fehérrépát, fél karalábét, néhány rózsa karfiolt, 4 nagyobb gombát negyedekre vágva, fél zöldpaprikát, 1 félbevágott paradicsomot és egy felkarikázott (vagy kockázott) kisebb hagymát. Megsóztam és lefedve puhára főztem. Elkapartam 3 csirkemájat. Adtam hozzá 1 tk olvasztott libazsírt, 1 tk lisztet, 1 tojást és annyi zsemlemorzsát, hogy szaggatható legyen. Fűszereztem sóval, borssal és egy késhegynyi fahéjjal. Amikor a leves már jó, akkor beleszaggattam a galuskákat. Behabartam a levest 1 kis pohár tejföllel, petrezselymet szórtam rá és tárkonyos ecettel ízesítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése