2016. november 23., szerda

A tökéletes kandírozott narancshéj

Hogy milyen is a tökéletes kandírozott narancshéj? Hát, egyszerűen ilyen! :) Sokféleképp készítettem már, de bizton merem állítani, eddig az a legfinomabb! :)

12 narancsot jól lesikáltam, majd megpucoltam. A héjakról egy éles késsel szinte teljesen lefejtettem a fehér belsejét. Kb. 40 dkg narancshéjam lett így.  A héjakat felvagdostam, háromszögekre, vagy épp hosszúkás rudacskákra. Vizet forraltam, amikor már forrt, a narancshéjakat beledobtam 4 percre. Leszűrtem és jeges vízbe tettem őket. 1 kg cukrot felfőztem 2 liter vízzel, ebbe tettem az ismételten leszűrt narancshéjakat. Innentől kevergetve főztem, amíg szép átlátszóak lettek a héjak. Ekkor szűrőkanállal kiszedtem őket. Zsírpapírra állítottam a süteményrácsot, azon teregettem szét a héjakat. Megforgattam mindet kristálycukorban és egy napig hagytam így száradni. Másnap megolvasztottam 10 dkg étcsokoládét egy pici olajjal és a narancshéjak végeit belemártottam. Mikor teljesen megszilárdul, el lehet őket csomagolni. Vigyázat! Gyorsan fogy! :)


3 megjegyzés:

  1. Éppen ilyen receptet kerestem! Jövő héten megpróbálom. Játékra hívlak. Szakácsmustra. itt a helyed!
    http://korsocska.blogspot.hu/2016/12/21-szakacsmustra-kiiras.html

    VálaszTörlés
  2. Még csak annyit, hogy kb hány dkg lett?

    VálaszTörlés
  3. Andi, csodásak a receptjeid, ismételten gratulálok! Sok puszi R. Éva

    VálaszTörlés