2016. október 18., kedd

Rakott zöldbab - ha már ügyelet...

És tényleg! :) Holnap megint ügyeletes leszek! De aztán 4 napig csak a családomé vagyok! :) Már nagyon rám fér azt hiszem egy kis pihenés...
Ha már ügyelet, akkor ne haljunk éhen! :)

Sajnos az ételfotózás nem szereti a villanyt, de most ez van...
Elkészíteni nagyon egyszerű. Lehet fagyasztott babból is csinálni, akkor a babot meg kell főzni egy kis sós vízben. Én most üveges babot használtam - ezzel gyorsabb.
Egy jókora fej apróra vágott hagymát megdinszteltem kevés olajon, majd rátettem 1/2 kg darált húst. Kevergetve addig sütöttem, amíg kifehéredett mindenhol, csak ekkor sóztam, borsoztam, kevés őrölt köménnyel is megszórtam, majd pirospaprikával. Felöntöttem 1/2 dl vízzel és bő 10 percig kevergetve pároltam. Közben egy lábasban olajat melegítettem és ráborítottam egy nagy bögre (3dl-es) rizst és üvegesre pirítottam. Felöntöttem kétszeres mennyiségű forró vízzel, tettem bele kevés ételízesítőt és kevergetve addig főztem, amíg a rizs nagyjából beszívta a folyadékot. Ekkor fedőt tettem rá és még egy fél percig hagytam alatta a tüzet, majd elzártam.  Borítottam rá egy konyharuhát és bő 20 percig nem bántottam. A saját gőzében puhul meg ilyenkor a rizs. Amikor ez is elkészült, összekevertem a rizst a hússal. Az egyik üveg zöldbabot lecsepegtettem. Egy hőálló edény alját kizsíroztam, meghintettem zsemlemorzsával, elterítettem rajta a babot. Rásimítottam a rizses húst.
3 dl tejszínt simára kevertem 1 tojással és 1 tk liszttel, ennek a felével meglocsoltam a húst, majd ráterítettem a másik üveg leszűrt zöldbabot. A szósz másik felét ráöntöttem és még elsimítottam egy nagy pohár tejfölt is a tetején. Bedugtam a 200 fokos sütőbe és majdnem 40 percig hagytam sülni.


1 megjegyzés:

  1. ÓÓ, ez mennyei lehet!! Még tejszín nélkül is, hát meg azzal is kényeztetve!! :) Könnyű ügyeletet!

    VálaszTörlés