2016. október 21., péntek

Birsalmasajt gyömbérrel és dióval

Mindig félve állok neki a birsalmasajtnak, mert valahogy sosem sikerül elsőre. Aztán általában újra kell főznöm, mert nem keményedik meg.
Most viszont elsőre sikerült! :) Sajnos a fotók nem adják vissza a szépségüket, mert a villanyfénynél nem lesznek tökéletesek a képek :(

3 kg birsalmát megmostam, negyedekbe vágtam. A magházukat kiszedtem, de nem hámoztam meg. Egy jó nagy lábosba kevés vízzel feltettem főni. Adtam hozzá 2 citrom kifacsart levét és egy kb. 2-3 cm-es darab gyömbért lereszelve. Időnként megforgattam egy fakanállal és addig hagytam, amíg pépesre főtt. Lehúztam a tűzről és botmixerrel pépsítettem. Ekkor lemértem és kilónként 80 dkg cukrot adtam hozzá. Visszatettem a tűzre, de már nem hagytam magára. Kevergetni kell, mert könnyen leég. Viszont vigyázni kell vele, mert pöfög, köpköd és nagyon éget, ha ráfröccsen az ember kezére! Kb. egy másfél órát főztem így. Egy evőkanálnyit kitettem egy tányérra. Amikor a teteje azonnal bőrösödött, akkor kész! :)
Kiöblített formákba öntöttem. Mivel most tényleg nagyon jól megszilárdult, ma már ki is tudtam fordítani, de elképzelhető, hogy csak 2-3 nap múlva lehet ezt megtenni. Most hagyom 1-2 hétig száradni szobahőmérsékleten, időnként forgatva, hogy mindenhol meg tudjon száradni. Lesz egy része, amit kristálycukorba forgatok majd, meg lesz olyan is, amit lecsurgatok kevés csokoládéval.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése