2016. október 30., vasárnap

Blogot kóstoltam és ügyeltem

A XXXI. blogkóstolót hirdette meg Serpenyővirtuóz.  Most is egy olyan blogot kaptam, ahol már sokszor jártam :) Táncoló fakanál blogjában kalandozhattam... És megint kétfélét is választottam tőle :) Tulajdonképp többet is, csak nem volt időm határidőre mindent elkészíteni. Kapóra jött, hogy megint ügyeletes voltam. Ezúttal mind a kétféléből vittem a velem együtt ügyelőknek.
Az első, amit elkészítettem a Lengyel káposztás tészta volt.

Hozzávalók: 1/2 kg savanyú káposzta, 2 ek paradicsompüré (nekem egy picivel több), 10 dkg bacon, 20 dkg sonka, 20 dkg gomba, kb. 30 dkg tészta (én az orsó tésztát szeretem a legjobban), só, bors, fokhagyma és babérlevél
A tésztát sós vízben megfőzzük. Közben el is tudjuk készíteni a ragut. A szalonnát kockákra vágjuk, kisütjük, hozzáadjuk a kockázott sonkát és a gombát. Kb. 5 percig pirítjuk őket együtt, rányomjuk a paradicsompürét, a fokhagymát, hozzáadjuk a babérlevelet. Belekeverjük a káposztát, sózzuk, borsozzuk, majd fedő alatt, kb. 15 percig pároljuk. A káposzta puhuljon meg, de azért maradjon kissé roppanós! Amikor ez elkészül, összekeverjük a kifőtt tésztával és tálaljuk.

A másik A Sheperd's pie, vagyis Pásztor pite. Már sokszor elterveztem, hogy elkészítem ezt az angolszász ételt és mivel Zsuzsinál megtaláltam, már nem halogattam tovább. :) Nagy sikere volt tegnap, az ügyeletben. :)



Hozzávalók: 1/2 kg darált hús (marha vagy birka, nálam az előző - beszerzési nehézségek miatt), só, bors, 2 nagy répa apróra kockázva, 1 hagyma, 1 csésze borsó, 2-3 szál friss kakukkfű (szerintem lehet morzsolt is), 2 ek liszt, 1 ek vaj, 1 pohár vörösbor, 2 ek paradicsompüré, 2 ek Worcestershire szósz, 3 dl húsleves, burgonyapüré, 1 tojás
Elkészítjük a burgonyapürét. Amíg fő a krumpli, az olajon megdinszteljük a sárgarépát. Hozzáadjuk az apróra vágott hagymát, néhány percig tovább dinszteljük. Rádobjuk a húst, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a kakukkfűvel és addig sütjük, amíg levet ereszt és visszasül a zsírjára. Ekkor hozzáadjuk a vajat és a borsót. Várjunk, amíg a vaj elolvad. Megszórjuk a liszttel, jól elkeverjük. Felöntjük a borral és a levessel, hozzákeverjük a Worcestershire szószt és a paradicsompürét, addig főzzük, amíg a lé kissé besűrűsödik. Hőálló tálat kivajazunk, beletesszük a ragut, rásimítjuk a krumplipürét, tetejét lekenjük tojással és 200 fokos sütőben 10-15 perc alatt pirosra sütjük a tetejét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése