2016. október 21., péntek

Bécsi diós virágok

Ma egy nap szabadságot vettem ki. Nem unatkoztam, reggeltől gyakorlatilag meg nem állok. Ráadásul, a telefonom, amivel a képeket szoktam készíteni, valamiért úgy gondolja, hogy nem küldi el a képeket... Ezért most a Lánykámat kértem, hogy fotózzon, viszont este, lámpafénynél nem olyan nagyon szépek a fotók :)
Szóval készültek ezek a nagyon finom diós sütemények:

Hozzávalók: 40 dkg liszt, 25 dkg vaj, 12 dkg porcukor, 2 tojássárgája, reszelt citromhéj, 1 csipt só
A töltelékhez: 20 dkg darált dió, 20 dkg porcukor, 1.5 dl tej, 1/2 dl rum, 10 dkg vaj
Tetejére: 1 tojás, mandula pehely
A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Fél órát pihentetjük. Ezután vékonyra nyújtjuk és kiszaggatjuk. Minden második formának a közepét is kiszúrjuk, majd 180 fokos sütőben kb. 8-10 perc alatt kisütjük.
A töltelékhez a darált diót leforrázzuk a cukros tejjel. Hagyjuk kicsit hűlni, majd habosra keverjük a rummal és a vajjal. (Nekem híg lett ezzel a mennyiséggel, úgyhogy kénytelen voltam még darált diót szórni bele. És ki is maradt jó sok töltelék. (el fog fogyni!) :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése