2024. október 12., szombat

Birsalmasajt


 Nem tartozik a kedvenc konyhai elfoglaltságaim közé a birsalmasajt készítés. Ugyanis vagy sikerül, vagy nem. Utóbbi két évben nem sikerült. Ez azt jelenti, hogy akármeddig főztem, nem lett belőle sajt, és végül majdnem a kukában végezte mind... Lett belőle lekvár, de azért az nem fogy annyira.

Dzsudit barátném most megosztott egy sokkal egyszerűbb receptet, és nem panaszkodhatom, tökéletesre sikerült! Most még száradniuk kell, aztán majd még megforgatom kristálycukorban a kisebb darabokat, mert úgy meg még szépek is! 💓 Ilyenkor nem érdemes ezt a fázist megcsinálni, mert még felolvadnak rajta a kristályok. Ki kell várni, amíg megszikkad!


Ez kb. 2 kig birsalma volt, amit felkockáztam. A magházakat kivágtam belőlük, de nem hámoztam meg őket, csak alaposan lesikáltam. 
Sütőpapírral bélelt tepsire szórtam a kockákat és 160°C-os sütőbe toltam.


Kb. másfél órát voltak a sütőben, ezalatt megpuhultak.  Ekkor kiszedtem a sütőből, edénybe borítottam a puha gyümölcsöt és botmixerrel pépesítettem.


Összekevertem 1 kg cukorral és tepsib öntöttem az egészet. NEM KELL ALÁ SEMMI VÍZ!
Visszatettem a sütőbe, 150 fokon hagytam pirulni. Figyeltem azért és viszonyla sűrűn egy spatulával megkevertem. Amikor szép aranyszínű lett (ez kb. 3 órát vett igénybe. Csak azért mondom, mert én már el voltam keserdve, hogy nem lesz belőle semi), akkor vízzel kiöblített formákba, illetve sütőpapírral bélelt lapos tepsibe kanalaztam.


Reggelre szépen megkötött, hibátlanul ki lehetett borítani a formákból, illetve a tepsiben lévőt kockákra vágni.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése