2023. március 30., csütörtök

Orfűi medvehagyma-pesztó

 Talán két éve ismertem meg egy nagyon cuki csajszit a Facebook-on. Elképesztően finom kecskesajtokat termelt, nem győztem tőle rendelni. Aztán úgy esett, hogy tavaly, amikor a lányomékkal májusban a Balatonnál voltunk, tudtunk találkozni személyesen is. Kellemes meglepetés volt a találkozó, ugyanis a neve alapján egészen másképp képzeltem őt. Ne kérdezzétek miért, mert fogalmam sincs. Egy idősebb asszonyt képzeltem magam elé, aki kötényében eteti a kecskéket.

Ehhez képest Dia egy fiatal bombázó!💓 A hosszú bevezető után rátérek a medvehagymás pesztóra. Szóval Dia írta le nekem a receptet, én meg tegnap kaptam 5 kg (!!!) medvehagymát. Muszáj volt nekiállni, mert sokáig nem érzi jól magát ez a zöldség dobozban.

2/3-1/3 arányra kell figyelni!

2/3 mennyiségű a medvehagyma, 1/3 pedig a magvak.

Én nem főztem, nyersen készítettem. Az első adag 2 kg medvehagymából készült.  Ráadásul azért, hogy úgy érezzem haladok is valamelyest a munkával, először 1 kg medvehagymát vágtam össze, majd késes aprítóba tettem és jól összedaráltam. (Dia receptje eredetileg úgy szól, hogy egy kicsit megpárolják a medvehagymát) Háromféle magot száraz serpenyőben megpirítottam, de csak épp annyira, hogy illatozzon és véletlenül se égjen meg. Fenyőmag (sajnos ez csillagászati árban kapható, de kell bele!), natúr amerikai mogyoró és napraforgómag. Amikor a magok lehűltek, ledaráltam. A medvehagymához adtam. Reszeltem még hozzá parmezánt, ezt csak úgy szemre és sót. Öntöttem hozzá olívaolajat. Közben botmixerrel még krémesítettem. Annyi olívaolaj kell bele, hogy krémes legyen. Érdemes kóstolni közben, igazítani a só és a parmezán mennyiségét. Nem baj, ha kicsit jobban sós, mint szeretnénk, hiszen a só tartósítja. Amikor megfelelő az állaga és az íze, steril üvegekbe tömködjük, tetejére még olívaolajat öntünk, azzal szigeteljük.

A kimaradt pesztóból ma sajtos-pesztós tésztát főztem ebédre:


Ehhez a medvehagyma-pesztót kikevertem egy nagy doboz tejföllel, amit összekevertem a kifőtt tésztával. Kivajazott hőálló edénybe töltöttem, tetejét megszórtam reszelt sajttal és összesütöttem,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése