2022. május 1., vasárnap

Török kofte - kebab öntetekkel

 Kisfiam ma látogatott haza anyák napjára. Idén is megkaptam a csudiszép cserepes sárga rózsámat. Szerintem már elvárom, hogy kapjam...💕

Spárga krémleves volt ebédre, utána egy speciális török étel a kofta, hozzá készített laposkenyérrel és kétféle mártással. Hát, most nem indulunk futni 😅

A lepénykenyérke fázisairól készítettem több fotót, án végül a szószos tálalásról elfelejtettem...

Az igazi kofta bárányhúsból készül, amit legkönnyebben a Népszínház utcában lévő Trója török élelmiszerboltban lehet beszerezni.



1 cs szárított élesztőt elkevertem 1 tk cukorral, felöntöttem 125 ml langyos vízzel. Hozzáadtam 500 g lisztet és dagasztókarral összedolgoztam (nekem bizony még kellett bele víz).
Beledolgoztam 1 tk sót és kb. 1-2 ek olívaolajat. Kézzel kidagasztottam és lefedve hagytam a duplájára kelni.
Ekkor kiborítottam a tálból, négyfelé vettem, minden darabot olajos kézzel megformálat és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket. 
Lekentem 1 tojássárgája, 50 ml víz és 1 ek olaj keverékével, megszórtam fekete szezámmaggal. (eredetileg fehér szezámmag és fekete kömény kellett volna rá).
200 °C-os sütőben kb. 20 perc alatt sült meg.


4-5 gerezd átpréselt fokhagymát megdinszteltem 2 ek olívaolajon, ráborítottam 1 doboz (400 g) darabolt paradicsomot. Sóval, borssal, aprított petrezselyemmel ízesítettem, jól összefőztem.
A joghurtos öntethez 300 g joghurtot elkevertem 4 gerezd áttört fokhagymával, sóval és borssal.


A darált húshoz adtam 4 szelet beáztatott, kinyomkorott szelet kenyeret, 1 kisebb fej, apróra vágott vöröshagymát, 4 gerezd fokhagymát, 2 db tojást, sót, őrölt római köményt, pirospaprikát, 1 nagy csokor apróra vágott petrezselymet és borsot. Hagytam állni kb. 30 percet. 

Sütőlapot megkentem olajjal, és olajos kézzel gombócokat - nem, inkább rudacskákat - formáltam a húsból és megsütöttem, közben forgattam. 

Tálra halmoztam a kisült kenyérszeleteleket és a koftát. Tetejét megszórtam még petrezselyemmel. A kétféle szósszal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése