2022. május 19., csütörtök

Eperdzsem bodzával

 Még nem is "igazi" az eper és még nagyon drága is. Mivel ma és holnap érkeznek a férjem külföldön élő gyerekei, mégis vettem 2 kg haza epret és dzsemet készítettem belőle. Most még virágzik a bodza, és én már évek óta így csinálom, annyira mámorító az eper és a bodza zamata együtt. Javaslom, próbáljátok ki! Nálam frissen el szokott fogyni, így nem tudom milyen sokkal később felnyitni az üvegeket...


Nagyon bonyolult! 😂

2 kg epret vettem, megmostam, kicsumáztam és elnegyedeltem őket. Kilónként 35 dkg cukorral és 1 cs 3:1 zselésítővel jól összekevertem. 
Nagy lángon felforraltam, kisebbre véve a lángot kb. 3 percig főztem. Ekkor lekapcsoltam a hőt alatta és beletépkedtem - szintén kilónként - két nagy bodzavirág szirmait.


Mehet az üvegekbe és a polcra - már, ha marad belőle :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése