2018. november 11., vasárnap

Különleges krumpli leves és Cajun csirke fekete babos rizzsel

Nem szokványos krumplileves készült. Férjem szereti a krumplis ételeket és inkább megeszik 2 tányér levest, mint egy tányér húsételt. A krumplileves is sokféleképp készülhet. Ez egy nagyanyáink korából származó recept. Nagyon finom :)


Jó sok (legalább 20 dkg) kolozsvári szalonnát felkockáztam és kevés olajon kisütöttem a zsírját. Mellédobtam 1 szál Csabai kolbászt karikázva, majd összesütöttem. Ekkor került bele a kockákra vágott krumpli, kb. 1 kg 1 db paprika, 1 db paradicsom kockázva. Sóztam, borsoztam, pirospaprikával szórtam meg és kevés ételízesítővel. Felöntöttem annyi vízzel, amennyi levest akartam és fedő alatt, közepes lángon puhára főztem. 2 ek lisztet elkevertem 1.5 dl tejjel és ezzel kicsit besűrítettem a levest. Lehúztam a tűzről és beleadtam 1 ek ecetet. Óvatosan beleeresztettem 4 tojást és már csak annyi időre tettem vissza, hogy a fehérje összeálljon. Mmmmmmmmmmmmmm! :)

Másodiknak Fűszermánia Gabi egyik kultikus receptjét ismételtem. Már először is nagy sikere volt! :) Különleges ízt ad neki a kevés fahéj, ami kerül bele.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése