2018. november 9., péntek

Humusz Izraelből

Izraelben ettem életemben először humuszt, ami nagyon ízlett, de akkor még nem tudtam, hogy hívják. Amikor mondták, hogy humusz, nem értettem. Hiszen a humusz az a fekete föld...
Ez már sok éve történt, azóta tudom, hogy csicseriborsóból készül. Sokszor megpróbálkoztam már vele, de közelébe nem ért az izraeli finomságnak. Zsuzsi barátnőm is így járhatott, mert a Facebookon az izraeli konyha  ismerői adták meg a tökéletes receptet! És ez tényleg finom! :) Köszönöm én is Agnesa a receptet! <3


Egy doboz csicseriborsót szűrőbe öntöttem és jó alaposan, bő vízzel lemostam. Hagytam lecsepegni. Nem kell száraz legyen azért! :) Hozzácsavartam 2 citrom levét, tettem bele 3 gerezd fokhagymát, sóztam, fehér borssal szórtam meg, bő 1 ek római köményt is kapott, valamint kb. 4. ek Tahini krémet (szezámmag krém) Öntöttem hozzá először 1/2 dl extra szűz olívaolajat és kb. ugyanennyi vizet, majd botmixerrel elkezdtem krémesre keverni. Hogy tényleg selymes krém legyen belőle, nekem még kellett hozzá kb. ugyanennyi olaj és víz. Az én csicseriborsó konzervem 800 grammos volt! Időnként persze kóstoltam, hogy finom legyen. A végén tálba tettem, tetejére Záatar fűszert szórtam és meglocsoltam még extra szűz olívaolajjal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése