2018. február 3., szombat

Szárnyasmájpástétom aszalt barackos chutney-val

Nagyon lelkesen álltam neki elkészíteni ezt a pástétomot. Reméltem, hogy különleges lesz az ízhatás. És az is lett! :) Bár, első nekifutásra bizony a chutney a WC-ben landolt... Történt ugyanis, hogy egy csipet őrölt chilit akartam beletenni, de beleborult a negyed chilipor tartó edénykém és így már ehetetlen lett. Pedig én tényleg szeretem, ha csíp! :) Úgyhogy álltam neki újra! :) Javaslom kipróbálni, mert nem hétköznapi finomságról beszélünk! :)


Hozzávalók: 50 g bacon, ½ fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 400 g csirkemáj, só, bors, 1 kk szárított kakukkfű, 1 kk szárított majoránna, 1 kk őrölt babérlevél, 40 + 100 g vaj, 3 cl konyak
A csatnihoz: 30 g póréhagyma, 1 gerezd fokhagyma, 2 ek szőlőmagolaj, 1 csipet őrölt fahéj, 1 csipet őrölt chili, 1 kk frissen reszelt gyömbér, 100 g aszalt sárgabarack, só, 1 ek borecet, 1 ek méz, 3 ág koriander


A kockázott bacont kezdjük el pirítani. Dobjuk rá a vékonyra szeletelt vöröshagymát, pirítsuk üvegesre, szórjuk hozzá a felszeletelt fokhagymát is. Pirítsuk pár másodpercig, majd tegyük rá a feldarabolt májat. Sózzuk, borsozzuk és adjuk hozzá a fűszereket. Pirítsuk 4-5 percig, majd keverjük hozzá a 40 g vajat és a konyakot. Pirítsuk további 2 percig. Kanalazzuk késes aprítóba és pürésítsük. Simítsuk egy tálalóedénybe, és hagyjuk teljesen kihűlni. Hevítsük fel a 100 g vajat és rögtön szűrjük le, amikor lekezd barnulni. Öntsük a hideg pástétom tetejére és tegyük hűtőbe éjszakára. Vágjuk apróra a kétféle hagymát, majd pirítsuk meg a felhevített szőlőmagolajon. Adjuk hozzá a fűszereket, a felaprított barackot. Sózzuk meg, és öntsünk rá 100 ml vizet. Adjuk hozzá a borecetet, a mézet, és forraljuk mártás sűrűségűre. Csak tálalás előtt keverjük bele a frissen felaprított koriandert. Pástétomos bagett mellé kínáljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése