2018. február 27., kedd

Sáfrányos rizottó garnélával

Ezen a héten szabadságon vagyok. És a fiam is itthon van többé-kevésbé. Kiélhetem a főzési mániámat! :) És ez arra is jó, hogy a mélyhűtőmből is tudok kicsit üríteni. Ebbel a sok megfontolásból, ma sáfrányos rizottót készítettem fokhagymás garnélával


Nagyon sokáig nem tudtam rizottót készíteni. Aztán egyszer sikerült, azóta pedig viszonylag gyakran készítem. :) Gyorsan elkészül és millió formában lehet tálalni. A legfontosabb szerintem, hogy krémes legyen! Ennek pedig egy titka van, a lassan adagolt folyadék utolsó kanalának mennyiségét már ne hagyjuk teljesen felszívódni. És keverjünk hozzá vajat! No, akkor nézzük a receptet:

Előző nap indítjuk a projektet, beáztatunk pár szál sáfrányt kevés vízbe, hogy kioldódjon a színe. Készítek 6 dl alaplét (én ezt húsleves kockából szoktam). 1 kisebb fej hagymát 1 ek olaj és 1.5 dkg vaj keverékén megfonnyasztunk. Hozzákeverünk 15 dkg rizottó rizst. Jól átforgatjuk, majd felöntjük 1 dl fehérborral és kevergetve addig főzzük, amíg a folyadékot a rizs felszívta. Ekkor merőkanalanként adunk hozzá 6 dl alaplét, közben mindig keverve, amíg a folyadékot felszívja a rizs. Az utolsó előtti adagnál hozzáadjuk a beáztatott sáfrányt is az áztatólevével együtt. Az utolsó merőkanál levest már csak félig engedjük felszívódni, lehúzzuk a tűzről, beleadunk 3,5 dkg vajat és 5 dkg reszelt parmezánt. Jól összekeverjük, szorosan lefedjük a lábost (én még konyharuhát is szoktam a tetejére tenni és békén hagyjuk. Szépen felszívja a maradék folyadékot és pont olyan krémes lesz, amilyennek lennie kell. Kevés olajon 1 gerezd zúzott fokhagymával kisütünk 15-20 dkg garnélát. Összeforgatjuk apróra vágott petrezselyemmel és a kész rizshez keverjük. Tálalhatjuk. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése