2016. október 31., hétfő

Körtekaramell

Nagy bátorság az én verziómat karamellnek hívni... Az az igazság, hogy szándékosan nem hagytam, hogy bebarnuljon a cukor. Egyszerűen, beleszerettem ebbe az aranyló színbe! :)
Szerintem Aleda konyhájában találtam az eredeti receptet, de erre most nem esküszöm meg...

Itt van az eredeti recept:
Hozzávalók: 500 g vilmoskörte, 500 g kristálycukor, 200 g víz, 3 g aszkorbinsav, 225 g vaj, pici só
A körtéket meghámozzuk, a magházukat kivágjuk és a húsát felkockázzuk. A cukrot és a vizet összeöntjük és elkezdjük főzni. A körtét pürésítjük az aszkorbinsavval és a sóval. (Jó nagy csipet sót tegyünk bele!). Amikor a karamell aranyszínű, belekeverjük a körtepürét és főzzük még további 3 percig. A tűzről levéve, belekeverjük a vajat. Sterilizált üvegekbe töltjük. Vajas kaláccsal kínáltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése