2016. október 9., vasárnap

Diós kosárka

Nagyon régi recept, bár még sosem álltam neki. Leginkább azért, mert csak 10 db kosárkaformám van, ebből a mennyiségből pedig pontosan 35 db kosárka lesz. Most volt időm és kedvem is, hát megcsináltam. :)



  • A linzertésztához: 30 dkg liszt, 20 dkg vaj, 8 dkg porcukor, 4 db tojássárgája, 1 cs vaníliás cukor, 1/2 cs sütőpor
  • A töltelékhez: sárgabaracklekvár, vagy meggylekvár, 4 tojásfehérje, 20 dkg porcukor, 1/2 citrom leve és 1 citrom reszelt héja, 25 dkg darált dió
  • Először a lisztbe keverjük bele a sütőport, és a porcukrot, majd morzsoljuk el a vajjal. Hozzáadjuk a tojássárgájákat, a vaníliás cukrot és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. A kosárkaformákat kivajazzuk (ennél egyszerűbb és gyorsabb, ha zsírt folyósra melegítünk és kikenjük a formákat vele), és kibéleljük a tésztával őket. Én kb. diónyi darabokat csíptem le a tésztából és kézzel belenyomkodtam a formákba.
  • A tojásfehérjéket majdnem készre verjük, de a vége előtt kanalanként hozzáadjuk a porcukrot ésa citromlét. Addig verjük, amíg szép, fényes és kemény habot kapunk. Ekkor fakanállal beleforgatjuk a darált diót. 
  • A tésztakosárkák aljába 1-1 mkk baracklekvárt teszünk (nekem van itthon finom pálinkás baracklekvárom :) ) és feltöltjük a diós habbal. 140 fokos sütőbe toljuk a tepsire rendezett formákat és kb. 10-12 perc alatt világosra sütjük. Tálaláskor meg lehet hinteni porcukorral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése