2016. szeptember 18., vasárnap

Vaníliás tejberizs az ősz színeivel és ízeivel

Hogy mennyire az ősz íze az erdeigyümölcsös szósz, azt nem tudom. De azt sem tudom megmagyarázni, hogy nekem mégis miért az őszt juttatják eszembe. Az őszt mégsem szeretem - talán az elmúlás miatt. Pedig gyönyörű színekkel ajándékoz meg minket, az időjárás is többnyire gyönyörűséges. Gyűjtöttem is az ősz ajándékaiból, csak mert ősz van! :)

Arborio rizst (10 dkg-ot) odatettem főni 3 dl tejbe, amibe beletettem egy felhasított vaníliarúd kikapart magjai és a héját is. Folyamatosan kevergetve főztem, ahogy felszívta a tejet, öntöttem még hozzá. Összesen 7 dl tejet használtam fel. Amikor már jó krémes lett, lehúztam a tűzről és belekevertem 1 tojás sárgáját és ízlés szerint porcukrot. letakarva hagytam pihenni. 70 dkg erdei gyümölcsöt alacsony lángra tettem 3 ek vízzel, 1 citrom reszelt héjával és 2 ek citromlével. Tettem hozzá cukrot. Hogy mennyit, azt nem tudom megmondani, nem akartam túl édesre. Addig főztem, amíg besűrűsödött. Zsír nélküli serpenyőben megpirítottam 5 dkg mandulapelyhet. A pohár aljába tettem a gyümölcsszószból, rá tejberizs került, aminek a tetejét meghintettem pirított mandulával. Megint egy sor rizs és egy kanál gyümölcsszósz, majd mandula. A tetejét rizzsel zártam, tejszínhabot nyomtam a tetejére és néhány szem gyümölccsel díszítettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése