2016. szeptember 8., csütörtök

Mártogató grillezett zöldségekből

Habliliom csodálatos konyhájából jött egy újabb recept. Ahányszor csak feltesz valamit, mindig azonnal elcsábulok! Ezt a receptet két napja mutatta be Habocska. Ma meg is csináltam, de már alig van belőle, pedig a család még nincs is itthon! :)

Tényleg érdemes megcsinálni, még kapható finom padlizsán, szezonja van a kápia paprikának és van még zamatos, napon érett paradicsom is! :) Ide teszem habocska receptjét, mert többen kérték:
Hozzávalók 4 személyre:
1 db nagyobb vagy 2 db kisebb padlizsán (összesen kb. 40 dkg)
1-2 db közepes méretű zamatos, szabadföldi paradicsom (kb. 15 dkg)
2 db kápia paprika (20 dkg)
2 dundi gerezd fokhagyma
1 evőkanál friss oregánólevél (vagy 1 teáskanál szárított)
1 mokkáskanál szárított, porrá őrölt rozmaring
1 evőkanál jó minőségű extraszűz olívaolaj
tengeri só, frissen őrölt bors – ízlés szerint
Elkészítés:
A padlizsánokat, paprikákat és paradicsomokat alaposan megmostam. A padlizsánokat villával kissé megszurkáltam, hogy sütés közben ne repedjenek szét.
A fokhagymagerezdeket alufóliába csomagoltam. A sütőt grillfokozatra állítottam, és egy vastagabb alufóliát ideiglenes tepsivé hajtogattam, erre pakoltam a zöldségféléket. A paradicsomot és a fokhagymát bő 15 perc elteltével, a feketére sült paprikát nagyjából 20 perc, míg a tökéletesre sült padlizsánt 35-40  perc után vettem ki a sütőből. Mindent kissé hűlni hagytam.
A padlizsánt hámozást követően egészen finomra aprítottam, a paprika feketére sült héját könnyedén eltávolítottam, a magházától megszabadítottam, és szintén igen apróra (nagyjából 5 mm-esre) kockáztam. A sült paradicsomról szintén könnyedén eltávolítottam a héját, és az előbbiekhez hasonlóan felaprítottam. A fokhagymát kicsomagoltam a fóliából, és egyszerűen, kézzel kipréseltem a héjából.
Mindent egy nagy keverőtálba halmoztam. Az oregánó leveleit egészen finomra vagdostam, hozzáadtam a zöldségekhez. Sóztam, borsoztam, rozmaringgal fűszereztem, majd meglocsoltam olívaolajjal, és jó alaposan összekevertem.
Tálra halmoztam, és legalább 1 órát pihentettem a fridzsiderben.
Friss kenyérrel, pirítóssal mennyei, de lehet előétel, köret, ahogy jólesik – benne a későnyár és a kora ősz legjobb zamatai.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése