2014. november 1., szombat

Ököruszályleves

Még sosem főztem. Gyönyörű marhafarkat kaptam a piacon, így nekiálltam. Hosszasan készül, de igazán megéri. Életem egyik legjobb levese lett!

Szóval, a feldarabolt farkat egy tepsibe szórtam, mellé tisztított sárgarépát, fehér répát, egy fél zellergumót, egy fél karalábét, 1 fej hagymát és betoltam jó forró sütőbe. Amikor már pirult a husi széle, akkor az egészet egy nagy lábosba áttettem és felöntöttem annyi vízzel, hogy jó bővel ellepje. Felforraltam, majd azonnal egészen kicsire vettem a lángot és hagytam kb. háromnegyed órán át, közben sűrűn szedtem le a habját. Ekkor hozzáadtam 1 ek sót, beleszórtam egész borsot és egy csokor petrezselymet. Lefedtem a levest, csak egy rést hagytam a fedő és a lábos között. Egészen kicsi lángon 6 órán keresztül hagytam gyöngyözve főni. (Mivel az én tűzhelyemen még a legkisebb lángon is erősen főtt, így egy kicsit félrehúztam, így nem volt teljesen a láng felett) Ennyi idő alatt kb. a kétharmadára visszafő a leve. Keverni nem szabad, mert zavaros lesz! Amikor letelt az idő, lefedtem a levest és hagytam egy fél órát pihenni. Óvatosan kiszedtem belőle mindent és egy pelenkán átszűrtem a levét. A levesbetétet külön vízben főztem ki. És csak tálaláskor tettem a levesbe a belevalókat.

3 megjegyzés:

  1. Irtam már egy üzenetet de elszállt. Egy nap különbséggel ugyanazt föztük és ugyanúgy. Vaslábosban szoktam a húst is meg a zöldséget is átsütni, és órákik gyöngyözve fözni.
    A két és féléves unokám úgy ette - mint kacsa a nokedlit - levét külön kért még.

    VálaszTörlés
  2. Nem vettem még, de biztos nagyon erős leves van belőle... Hű, cérnametéltet is rég ettem... Guszta!

    VálaszTörlés
  3. Fincsi lehet! Kiváló a vasárnapi ebédhez :)

    VálaszTörlés