2024. február 3., szombat

Füstölt csülkös sztrapacska

 Nagyon szeretem a sztrapacskát. Bár, nekem mindig zűröm van az elkészítésével. Egyszerűen, soha nem találom el megfelelően az arányokat és sosem lesz szaggatható, nokedliszerű a tészta. Ma csakazértis nekiálltam megint. Viszonylag (!) jó lett. Igaz, nem reszeltem a krumplit, hanem késes aprítóban daráltam le. 

Ez a füstölt csülkös variáció nagyon finom és laktató.


Tegnap vajpuhára főztem egy füstölt csülköt és a levében hagytam kihűlni.

Ma kisebb kockákra vágtam a húst. 1 kg krumplit késes aprítóban pépesre aprítottam (akinek működik a reszelés, az reszelje le!) Hozzáreszeltem 1 fej hagymát, hozzákevertem 2 tojást, sóztam, borsoztam és annyi lisztet szórtam bele apránként, hogy valamivel sűrűbb tészta legyen, mint a nokedli. Lobogó, sós vízbe kiskanállal szaggattam és hagytam kb. 10 percig főni, emikor már feljött a víz tetejére. Utána leöblítettem a tésztát.

A csülök kockákat kevés olajon lepraítottam. Egy másik tepsiben a sztrapacskákat összeforgattam 20 dkg juhtúróval és azt is pirítotam egy kicsit, majd a végén összeforgattam a csülökkel. Tejföllel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése