2024. február 24., szombat

Sacher torta

 Rögtön egy vallomással kezdem, ami szinte szentségtörés,,, Én nem szeretem a Sacher tortát! Ettem Bécsben több helyen, mindig eldöntöttem, hogy valószínűleg bennem van a hiba. Nekem valahogy túl száraznak tűnt mindig és nem elég édesnek...



Egy nagyon cuki kolléganőm (aki nem mellesleg japán tolmács) mesélt az ő Sacher tortájáról, hogy az milyen nagyon finom. Elkértem persze a receptjét és ő volt olyan cuki, hogy a sok-sok alapanyagot hozott hozzá. Például a bele való étcsokoládét és a tetejére való bevonót. Mindkettő Manner termék, sajnos csak Bécsben kaphatók...

Nagyon megkínlódtam a piskótával, tegnap már majdnem sírtam és közel álltam ahhoz, hogy kidobom az egészet! Csoda könnyű, szépséges tésztát készítettem, aztán a sütéssel vége is lett az örömnek. Mindent btartottam, amit Enikő instrukcióként leírt, de a tortám nem sült át. Persze visszatoltam a sütőbe, de addigra már összeesett a közepe és tényleg közel álltam hozzá, hogy kidobom, lehetőleg a sütővel együtt... De aztán, mikor lehiggadtam egy kicsit, megpróbáltam kihozni a lehető legtöbbet a roncsból. Nem véletlenül nem fotóztam a teljes valójában... Ellenben ez valami burutálisan finom! Rendkívül krémes, pont megfelelő az édessége is.

Mondanom sem kell, ennek is nagy sikere lett, fiacskám vitt is magával...


A piskótához: 200 g étcsokoládé, 8 tojás, 200 g lágy vaj, 150 g átszitált porcukor, 1 cs vaníliás cukor, csipet só, 150 g kristálycukor, 1 cs sütőpor, 200 g liszt

A mázhoz: 250 g átpasszírozott baracklekvár (a kétharamada nem kell passzírozott legyen), 300 g tortabevonó csokoládé, 2-3 ek olaj

A tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral. A csokoládét gőz fölött felolvasztjuk. A vajat habosra keverjük, apránként hozzáadjuk a csokoládét, majd az átszitált porcukrot, a vaníliás cukrot és egyenkként a tojássárgájákat. A fehérjét e csipet sóval és a cukorral kemény habbá verjük. Egyharmadát a masszához keverjük, a többit a sütőporral elkevert liszttel váltakozva beledolgozzuk. A  masszát a tortaformába öntjük. 190 fokos sütőben 20 percig, majd 160 fokra mérsékelt hőmérsékleten további 40 percig sütjük - nem szabad nyitogatni a sütő ajtaját, mert összeesik a tészta! Sütőből kivéve, az oldalát elválasztva rácsra borítjuk és a formával lefedve hagyjuk kihűlni. Leemeljük a formát és a papírt, a tortát két lapra vágjuk. Az alsó megkenjük baracklekvárral (ne sajnáljuk, nagy részét beszívja), a felső lapot rányomkodjuk. Hagyhatjuk egész éjszakán át így állni. Az átpasszírozott lekvárt felforrósítjuk, egyenletesen megkenjük a orta tetejét és oldalát. A csokoládét vízfürdőben felolvasztjuk, végül felhígítjuk az olajjal. (A Manner glazúr pohárban van, azt nem kell lazítani semmivel). A tortarács alá sütőpapírt erítünk, majd a torta tetejére öntjük a mázat, egyenletesen elkenjük úgy, hogy az oldalát egészen befedje, majd hagyjuk megdermedni. A torta tetejét a hagyományoknak megfelelően dísztelenül hagyjuk, forró vízbe mártott, szárazra törölt késsel szeleteljük. Tejszínhabbal is lehet kínálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése