2024. január 19., péntek

Mákos-citromos madártej

 Hetedk óta vágyakozom a madártej után. Ma időben jöttem haza, hát nekiálltam.

Még soha nem próbáltam a habot mikróban készíteni, így az vagy sikerült, vagy nem. Hát, ma akkora bátorsággal álltam neki, mint még soha. És bizony, gyönyörűek lettek.

A hagyományos madártejtől eltértem, mert szerintem olyan "bájosak" a habgaluskák pöttyösen 💓 És, hogy a madártej is picit más legyen, kapott kevés citromot 


Hozzávalók: 5 tojás, 10 dkg cukor, 1 l tej, csipet só, 2 ek szemes mák, fél citrom reszelt héja és leve, vanília kivonat, 2 ek keményítő

A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét felverjük csipet sóval és 2 ek cukorral jó keményra. A végén hozzáforgatjuk a mákot. Tányérra galuskákat szaggatunk egy evőkanállal, majd mikróban 800 W-on 1 perc alatt megfőzzük.

Közben a tejet 2 ek cukorral forrásig melegítjük. A tojássárgájákat fehéredésig keverjük a maradék cukorral, ekkor hozzáadjuk a citrom reszelt héját és a levét, valamint az étkezési keményítőt. Elkeverjük 1 merőkanál forró tejjel, majd lassan belecsurhatjuk az egészet tejbe. Állandó keverés mellett besűrítjük. Picit hagyjuk hűlni, majd a galuskákkal tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése