2024. február 17., szombat

Héjában sült töltött burgonya

 Férjemnek a kedvében lehet járni mindenféle burgonyás étellel. Hát, a kedvére teszek 💓



Egy fóliával bélelt kisebb tepsibe tettem 3 nagyonn sárga burgonyát. Jól megspricceltem vízzel és fóliával szorosan lefedve 200°C-os sütőbe toltam. Az eredeti recept szerint 50 perc alatt megsül, én azért benne hagytam másfél órát.

Közben egy apróra vágott hagymát kevés olajon, csipet sóval üvegesre pároltam, majd hozzáadtam kb. 20 dkg apróra vágott kelkáposztát. Ízesítettem őrölt köménnyel, ráadobtam 1 ek vajat és megöntöztem 3-4 ek forró vízzel. Fedő alatt, alacsony lángon 20 perc alatt puhára pároltam. Lehúztam a tűzről, tálba borítottam. Adtam hozzá 1 tömlős sajtot, 1 ek tejfölt, 1 ek reszelt parmezánt. A megsült krumplikat félbe vágtam , amikor már meg lehetett fogni, közepüket kivájtam, ez a krumplit is a töltelékhez adtam. Sóztam borsoztam, jól elkevertem. Egyenletesen elosztva a kivájt krumpli-csónakokba töltöttem. Mindegyik tetejére szórtam még reszelt parmezánt, pár aptó kocka bacont, 1-1 kanál tejfölt és megszórtam zöldhagyma apróra vágott szárával. 30-35 percre visszament a sütőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése