2022. január 29., szombat

Születésnap - ebéd

 Gyerekkoromban apai nagyanyámékhoz gyakran mentünk.Az a nagyanyám az egyben sült bélszínt csinálta fantasztikusan. Nekem még soha nem sikerült olyanra... Hát, ez a mostani legalább közelít egy kicsi :) Franciasalátával tálaltam. Jah! És most hátszínből csináltam.


A húst kívültről jól bedörzsöltem borssal és megkentem mustárral. Edénybe tettem és felöntöttem annyi olajjal, ami ellepte. Így várt sorsára a hútben kb. 4 napot, közben minden nap megforgattam. 

Eztuán lecsepegtettem, körbetekertem spárgával, hogy tartsa a formáját és jól bedörzsöltem sóval.

Majd 2-3 ek pácból vett olajat nagyon felforrósítottam és a húst körbesütöttem, hogy legyen egy kis kérge Ekkor kisebb tepsibe tettem és annyira forró olajat öntöttem rá, hogy sercegjen. 200°-os sütőbe toltam kb. 25 percre, közben egyszer megfordítottam. Amikor kihűlt, betettem a hűtőbe 24 órára, hogy szépen és főként vékonyan lehessen szeletelni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése