2022. január 29., szombat

Bánh Mí

 A Bánh Mí egy vitenámi streetfood. És vegán. Ma ünnepeljük a fiam kedvesének és az én születésnapomat. Nagy-nagy szomorúságomra a leánykám és kedvese nem jönnek, mivel a Covid meglátogatta őket is... Így azon túl, hogy rettentően bánt, hogy nem lehetnek itt, még agyonba aggódom is magam. Azért a mai ünnepi ebéd rájuk eső részét, leszállítottam nekik :) 

Ez a vegán étek a lánykámnak készült, bár a fiam is lecsapott rá, hogy bizony, ő is kér ilyet :)


Hozzávalók: 2 sárgarépa, 200 g fehérretek, 1 kígyóuborka, 2 lime leve és reszelt héja, 2 ek nádcukor, só, 1/2 cs koriander, 4 szál menta, 100 g vegán majonéz (én Créme Vega-t használtam), 1/2 tk shriracha szósz, bagett, 600 ga ördögszekér laskagomba, 1 gerezd fokhagyma, 2 ek olívaolaj, 2 ek szójaszósz, 40 ml édes chiliszósz, só bors


A hámozott répából és retekből zöldséghámozóval vékony csíkokatvágunk. Az uborkát vékonyan felszeleteljük. Bepácoljuk lime levébe és reszelt héjába, kevés cukorral és sóval ízesítjük. A gombár vagy villával, vagy kézzel vékony szálakra tépkedjük. A zúzott fokhagymát 2 ek olívaolajon megpirítjuk, hozzáadjuk a gombát és 8-10 percig sütjük. Fűszerezzük szója- és édes chiliszósszal. A majonézhez keverjük shiracca szószt. A bagetteket vízszintesen elvágjuk, de ne vágjuk át teljesen. Alsó felüket megkenjük a majonézzel. Rápakoljuk a lecsepegetett zöldségeket. Erre tesszük a tépett gombár. Megszórjuk mentával és korianderrel. Ráhajtjuk a másik felét és lehet tálalni. 

én még félbevágott koktélparadicsomot is dugtam bele :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése