2020. március 8., vasárnap

Nőnapi ebéd mindenki kedvére

Vagyis a különböző ízlésű és étrendet követő családtagjaimnak igyekeztem a kedvében járni.


Húsevőknek: Hawaii hamburger


 A húspogácsához: 40 dkg marhahús, 1 fej hagyma, só, bors, Jerk fűszerkeverék
Az ananász-salsához: kb. 30 dkg friss ananász, 1 lilahagyma, 1 chili paprika, koriander, 1 lime
A hús hozzávalóit összekevertem és éjszakára hűtőbe tettem.
Az ananászt, az aprított koriandert és az apróra vágott lilahagymát összekeverjük, megöntözzük a lime levével.
A húst négyfelé osztjuk és vagy kevés olajon, vagy - ahogy én, kontakgrillen - kisütjük oldalanként 4 perc alatt.
A hamburgerzsemle aljára kevés majonézt teszünk, rá zöldsalátát, húspogácsát és ananászt. Én annyit módosítottam, hogy a meleg húspogására reszelt cheddar sajtot tettem és meglocsoltam kevés édes chiliszósszal.


Karibi csirkeszárnyak

 

Hozzávalók: fejenként 4 db csirkeszárny
A páchoz: 2 ek barna cukor, 2 ek szójaszósz, 2 gerezd fokhagyma, 1 tk reszelt gyömbér, 1 kk őrölt szerecsendió, 1 tk ötfűszer keverék, 3 ek olívaolaj, csipet chilipehely, 1 lime leve
A rizshez: 40 dkg basmati rizs, 4 dl kókusztej, 20 dkg konzerv vörös ban
A salsához: 30 dkg friss ananász, 2,5 dkg vaj. kakukkfű, 2 szál újhagyma, 1/2 kápia paprika, 1 lime leve


 A páchoz valókat összekeverjük és egy éjszakára beleforgatjuk a félbevágott, enyhén sózott csirkeszárnyakat. Másnap, olajozott tepsibe terítjük a páclével együtt és 200 fokos sütőben, időnként megforgatva pirosra sütjük.
A kókusztejet felöntjük ugyanannyi vízzel, enyhén megsózzuk és felforraljuk. Hozzáadjuk a rizst. Kis lángon, időnként megkeverve megfőzzük (kb. 10-12 perc). Ekkor hozzákeverjük a lecsöpögtetett babot és átmelegítjük, lefedve, a lángot elzárva alatta hagyjuk még párolódni a saját gőzében. (Le szoktam takarni a lábast dupla konyharuhával)
A kockákra vágott ananászt a vajban kb. 5 percig pirítjuk. Megszórjuk kakukkfűvel és a finomra vágott újhagymával. Pár perc után hozzákeverjük a kis kockákra vágott paprikát, rácsavarjuk a lime levét.


A növényevő lánykámnak Mediterrán kuszkusz-saláta készült .
5 dkg  enyhén sózott vizet felforraltam 1 ek kurkumával és 1 ek olívaolajjal. Amikor felforrt, beleszórtam 50 dkg kuszkuszt, pár percig fedő alatt hagytam főni, csak villával lazítottam, majd fedő alatt hagytam pihenni.
A fej apróra vágott lilahagymát, 1 kisebb kockákra vágott cukkinit és padlizsánt, valamint 1-1 piros és sárga kaliforniai paprikát 1 ek olívaolajon roppanósra pirítottam. Sóztam, borsoztam. 4 ek fehérborecetet elkevertem sóval, borssal és cseppenként 3 ek olívaolajjal. Ezt a keveréket öntöttem a kuszkusszal összekevert zöldségekre és hagytam állni. Én még tettem bele 1 kockázott avokádót és gránátalma magokat is, a tetejére pirított fenyőmagot és apróra vágott koriandert szórtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése