2020. március 28., szombat

Almáspite egy százéves recept alapján

Jó sok reszelt almám van lefagyasztva. Tegnap kivettem egy csomaggal (kb. 1 kg reszelt alma van egy csomgaban) és készült belőle almáspite. :)


Először az almát megpároltam 10 dkg cukorra, 10 dkg mazsolával, 1 narancs reszelt héjával és kevés őrölt fahéjjal. Hagytam hűlni.
30 dkg lisztet, fél cs sütőporral, 15 dkg porcukorral, 1 tojással, 10 dkg zsírral és 1 dl tejföllel tésztává gyúrtam, majd hűtőben hagytam pihenni kb. egy órán keresztül.
Zsírozott lisztezett tepsibe (20*30 cm) nyújtottam a felét, meghintettem zsemlemorzsával és rásimítottam a tölteléket. Tetejére fektettem a tészta másik feléből nyújtott lapot.


180 fokos sütőbe toltam, kb. 25-30 perc alatt sült rózsaszínűre. Nem kentem le a tetejét tojással, én így jobban szeretem. :)
A tányért porcelánfestő barátnőm, Sila festette és kedvenc könyven főszereplője, a Kis herceg van rajta <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése