2019. augusztus 20., kedd

Spagetti alla puttanesca

... vagyis a kurvák (szebben: örömlányok) spagettije. Hamsítatlan olasz ízek, az olasz konyha szerelmeseinek!
Tavaly, amikor a lánykámmal voltam pár napot Olaszországban, Velencében vettem egy csomag puttanesca fűszerkeveréket. Most azonban nem ezt használtam, ha próbáltam az eredeti összetevőivel elkészíteni. Hagyományosan az olaszok ehhez a spagettihez nem használnak sem bazsalikomot, sem nem szórnak rá parmezánt. Hát, ennyiben eltértem, mert mindkettőt használtam...

Hozzávalók: 1 hagyma, olívaolaj, 1 tk pirospaprika, 80 dkg hámozott, aprított
paradicsom (2 doboz), 6 dkg olajos szardella vagy paszta, só, 8 dkg olajban eltett
aszalt paradicsom, 10 dkg magozott fekete olajbogyó, 10 dkg kapribogyó, 1 gerezd

fokhagyma, 4 levél bazsalikom, 1 kk oregánó, 50 dkg spagetti



A hagymát finomra vágjuk és olívaolajon lepirítjuk. Hozzáadjuk a pirospaprikát,
szardellát, a paradicsomot, pici sót és kis lángon főzni kezdjük. Az aszalt
paradicsomot, az olajbogyót és kapribogyót, fokhagymát felaprítjuk, hozzáadjuk.
Bazsalikommal, oregánóval, petrezselyemmel fűszerezzük, 15-20 perc alatt kis
lángon összefőzzük. A kifőtt tésztával összeforgatjuk, parmezánnal megszórva
tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése