2019. augusztus 20., kedd

Izraeli padlizsánsaláta

Már hoztam pár receptet a Facebook-on található Iraeli konyha című topikból és immár tudjátok is, hogy szeretem a közel-keleti ízeket.
Ebben a csoportban ismerkedtem meg Ágival, aki Komárom szlovákiai részén él és talán hamarosan sikerül személyesen is megismerkednünk :)
Ági mutatta be ezt a padlizsánsalátát. Minden képzeletemet felülmúlta! A férjem annyira nem lelkesedik a padlizsánért, de ebből vagy háromszor is szedett magának és nem győzte dicsérni.. Javaslom kipróbálásra, én már alig várom, hogy újra elkészítsem! :)


2 padlizsánt felkockáztam, kb. 30 dkg koktélparadicsomot elfeleztem. Sütőpapírral bélelt tepsire terítettem, enyhén sóztam, borsoztam és vékonyan meglocsoltam olívaolajjal, megcsurgattam 2 tk mézzel (Ági datolyamézet javasol hozzá, de ez nem volt) 180 fokos sütőbe toltam és puhára sütöttem. (A padlizsán üvegsen áttetsző lesz, villával lehet ellenőrizni, amikor már nem ütközik ellenállásba, akkor kész).
A kínálótálba borítottam az egészet, ráfacsartam 1 citrom levét. Rámorzsoltam 25 dkg feta sajtot, még megöntöztem olívaolajjal, megszórtam apróra vágott petrezselyemmel és egy csipet Zaatar fűszerrel.


Utólag kapcsoltam, hogy Ági fokhagymát is nyom rá, amikor tálba önti a sütőpapírról. Sőt, javasolta, hogy meg lehet szórni kesudióval is kínáláskor. Görög joghurttal összekeverve már más salátát kapunk. Lehet variálni a hozzávalókkal! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése