2019. augusztus 3., szombat

Marokkói halfilé fűszeresen

Egy ehhez hasonló recept már szerepelt itt a blogomon.
Sajnos, ritkán eszünk halat, de most valahogy eszembe jutott ez az étel, így újra megcsináltam. Afrikai harcsát vettem hozzá. Tejszín nem került bele, mint az előző bejegyzésnél.


Bepácoltam kb. 40 dkg afrikai harcsafilét: bedörzsöltem egy citrom levével, sóval és őrölt borssal, majd hagytam állni.
1 nagy gerezd fokhagymát vékony karikákra vágtam és megfuttattam kevés olajon. Rögtön rádobtam 2 csíkokra vágott sárgarépát, 2 csíkokra vágott piros kaliforniai paprikát és 1 erős paprikát. Kicsit átpirítottam az olajon. Megsóztam, megszórtam római köménnyel, aprított petrezselyemmel és korianderrel, majd felöntöttem 1 dl alaplével. Pár perc alatt roppanósra pároltam. A tetejére fektettem egymás mellé a halszeleteket, 1/2 dl langyos olajban elkevertem 1/2-1/2 tk pirospaprikát és kurkumát, ezt a halak tetejére öntöttem és rászórtam még egy gerezd felkarikázott fokhagymát. Fedő alatt felforraltam, a fedőt levéve 15 (!) perc alatt készre főztem. Kevergetni nem szabad, csak néha meg lehet rázni. Szépen besűrűsödik a szaftja, a hal pedig pont ennyi idő alatt készül el!.

Párolt rizzsel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése