2019. január 20., vasárnap

Tojásleves, "O1G" palacsinta :)

Nem vittem túlzásba a mai ebédet. A tojásleves nagyon egyszerű és tényleg finom! :)


Készítettem 2 liter vízből és leveskockából alaplét. Egy másik lábosban megdinszteltem kevés olajon 1 kisebb fej apróra vágott hagymát és 3 babérlevelet. Megszórtam 1 ek liszttel, majd 1 tk pirospaprikával. Átforgattam, majd felöntöttem az alaplével. Kicsit kellett még sóznom és ecettel ízesítettem, nagyjából 2 ek ecetet tettem bele, de kóstolni kell! Kifőztem cérnametéltet. Amikor a leves felfőtt, beleengedtem 4 tojást, de már csak 1-2 percig hagytam a tűzön. Hozzáadtam a tésztát. Tálaláskor még lehet tenni bele tejfölt is.

Másodiknak palacsinta készült - elég rég volt utoljára. Becsületes nevén Gundel palacsinta, de a mostani helyzet szerint ezt inkább nem reklámozom :))))))) Hogy mennyire autentikus a recept, azt végképp nem tudom, de nem is érdekes, mert finom :)


2 tojásból, 1/2 dl olajból, csipet sóból, 1/2 l tejből és 25 dkg lisztből palacsintatésztát kevertem és hagytam állni.
2 dl tejet felforraltam 1 vaníliarúd magjaival és a rúddal, majd kivettem a belőle a rudat. Hozzáadtam 3 ek porcukrot, 1 narancs reszelt héját, 1 nagyobb marék rumba áztatott mazsolát és 20 dkg darált diót.
A kisütött palacsintákat megkentem a diós töltelékkel, négybe hajtottam. A végén meglocsoltam csokisziruppal és tejszínhabbal díszítettem.


A csokisziruphoz 2 dl vizet felforraltam 25 dkg cukorral. Amikor a cukor teljesen feloldódott, tettem bele 5 ek kakaóport és addig kevergettem alacsony lángon, míg elkezdett besűrűsödni. Beleöntöttem a mazsolák áztatásához használt, maradék rumot is.

2 megjegyzés:

  1. A poszt cimen jot nevettem
    Az alapsztorin mar kevesbe...durva ☹️

    VálaszTörlés
  2. Nincs helyzet. https://24.hu/belfold/2019/01/14/interju-gundel-menza-miniszterelnokseg/?fbclid=IwAR1djdYOulCUDTgBWrY-c6rRdIh7LsA7eUo25SmpKXyUuOzSwSq-CGczxCY

    VálaszTörlés