2019. január 26., szombat

Csíkos kifli

Elég rég sütöttem már péksüteményt. Most valahogy nagyon megkívántam reggelihez a kalácsot. Bár, lehetne ebből a tésztából is kalácsot fonni, most mégis kifliket tekertem belőle. Holnap reggel, hmmmm....


4 dl tejet meglangyosítottam. Adtam hozzá 1 ek cukrot és 3 dkg élesztőt morzsoltam bele. Rátettem a radiátorra és hagytam felfutni.
Összekevertem 80 dkg finomlisztet, 20 dkg cukrot, csipet sót. Közepére mélyedést készítettem és ide öntöttem a felfutott élesztőt és még adtam hozzá 1 szobahőmérsékletű tojást. Sima tésztát dagasztottam belőle, amit kétfelé vágtam. Egy tálkában 2 ek kakaóport 2-3 ek vízzel krémmé kevertem és beledagasztottam az egyik tésztába. Jól el kell dolgozni, hogy egyszínű legyen! A cipókat letakarva hagytam a duplájára kelni.


Amikor megkelt a tészta, mindegyik cipót 3 egyforma darabra vágtam (én mindig használok mérleget). Egyenként kinyújtottam kb. 30 cm sugarú körré. Egy fehér és egy barna lapot egymásra tettem és 8 cikkelyre vágtam. A küldő, szélesebb felétől feltekertem és kiflire hajtva, sütőpapírral bélelt tepisre rakosgattam. Felvert tojással lekentem a tetejüket és kb. 20 percre 180 fokos sütőbe toltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése