2017. november 26., vasárnap

Kacsa-rilette

Mostanában gyakran készítek rilette-t, vagyis zsírban sült/konfitált húst, mert nagyon szeretjük itthon is és a munkahelyemen is. :) Már próbálkoztam korábban is kacsából készíteni. Ez a mostani nagyon különleges lett a fűszerezésének köszönhetően. :)


Nem bonyolult elkészíteni, de időigényes... Két szép kacsacomb bőrét bekockáztam. Alaposan besóztam, borsoztam, bedörzsöltem kakukkfűvel, majoránnával. Zacskóba, vagy fedővel ellátott edénybe zárjuk 4-5 gerezd tisztított fokhagyma gerezd, fél narancs gerezdjei társaságában minimum egy napra, de nem árt neki, ha több napig pihen. Egy vastag falú lábas aljára teszünk kevés vizet, kb. 2-3 mm vastagon és beletesszük bőrrel lefelé a combokat. Lefedjük és nagyon kicsi lángon elkezdjük a zsírját szépen kiolvasztani. Amikor már van zsír alatta, körbe pirítjuk a combokat. Hússal lefelé fordítjuk, aláöntünk 1 dl száraz fehérbort, melléteszünk egy fej tisztított vöröshagymát, negyed almát, a narancs és fokhagyma gerezdeket, egy darabka tisztított gyömbért, 2-3 szem csillagánizst és fedő alatt, változatlanul kis lángon egy órán keresztül konfitáljuk. Amikor ez letelt, újra megfordítjuk a combokat és  újabb egy órát hagyjuk a tűzön. A zsír végig majdnem lepje el! Ennyi idő nekem elég volt ahhoz, hogy szinte leomoljon a hús a csontról. Kivettem, hagytam egy picit hűlni, majd villával szálaira szedjük, vagy késsel apróra vágjuk. A zsírt leszűrjük, kisebb lábosba töltjük, beletesszük a húst, még egyszer felmelegítjük. A végén hozzáöntünk kevés konyakot. Igazából Calvadossal lenne autentikus, de "szegény ember vízzel főz" :)))) Üvegbe került és mehet a hűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése