2016. március 24., csütörtök

Ecetes tojás

A húsvéti asztal egyik különlegessége lesz ez a finomság. :)
Ez egy igazi angol "kocsma-snack". Én nem színeztem a levét, de ha céklalében tesszük el, akkor szép rózsaszín lesz a tojás.
10 tojást keményre főztem, megpucoltam. Ez az üveg kb. 2 literes, ebbe kényelmesen elférnek a tojások. 1 liter vizet felforraltam 2 dl almaecettel, 3 ek sóval, 2 ek cukorral. A tojásokra szórtam 2 vöröshagymát cikkekre vágva, 1 gerezd fokhagymát, 3 babérlevelet, 5 szem borókabogyót kicsit megtörve, 1 kk mustármagot, 1 kk kakukkfüvet, 10 szem egész borsot, kevés chili-pelyhet. Felöntöttem a forró lével. Kihűlés után lezártam és azóta a hűtőben pihen. Legalább 3 nap érés kell neki. Lehet így tálalni, vagy félbevágva a sárgáját kiszedni, elkeverni sóval, borssal, pici olívaolajjal, dijoni mustárral, pár csepp ecettel vagy citromlével. Visszatölteni a fehérjébe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése