2015. december 16., szerda

Készülődés az ünnepre

Felgyorsulnak a napok. Tegnap lementünk még a tanyára (a Cicát látni kellett! :) ), ma pedig összekészítettem az érlelt kecske camembert sajtot, amit majd vagy előételnek, vagy az ünnepi reggelihez szánok.

A camembert lapjában karikákra vágtam. Felkarikáztam egy közepes vöröshagymát és kb. 4 gerezd fokhagymát. Az üveg aljára szórtam mustármagot, színes borsot, egy babérlevelet és keveset a hagymákból. Rátettem egy karika camembert, arra megint a fűszerek jöttek, plusz szórtam még rá chili-pelyhet, hagymákat.  Beborítottam egy karika camembert-rel, aminek a tetejét meg is szurkáltam. Így rakosgattam, amíg elfogytak az alapanyagok, majd feltöltöttem olajjal, hogy jól ellepje. Most karácsonyig a hűtőben érik.

Sütöttem még Ricciarellit. Ez majdnem ugyanaz, mint a Pöfeteg, annyiban különbözik, hogy van benne aszalt áfonya, kandírozott narancs és narancsvíz. Különlegesen finom! :) Azt hiszem Toszkánából származik ez a finom sütemény. Azt hiszem, eredetileg Habliliomnál láttam ezt a receptet, bár az egyszerűbb változata számos helyen fellelhető.

Felolvasztottam 7 dkg vajat 10 dkg jó minőségű csokoládéval. Összekevertem 12 dkg lisztet 1 mkk sütőporral és 2 ek kakaóporral. 1 tojást fehéredésig kevertem 12 dkg porcukorral, majd belekevertem az olvasztott csokoládés vajat és 1 kk narancsvirágvizet. Ezután apránként beledolgoztam a kakaós lisztet, majd egy kanállal beleforgattam az apróra vágott 5 dkg aszalt vörösáfonyát és az 5 dkg kandírozott narancshéjat. Fóliával lefedtem és ment pihenni a hűtőbe 20 percre. Vizes kézzel nagyobbacska cseresznyényi golyókat formáltam belőle, amit átszitált porcukorba forgattam. 160 fokos, légkeveréses sütőbe toltam kb. negyed órára.

1 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy :)Ugyanezt a pöfeteg receptet kaptam a menyemtöl, Ök tirolból származnak és nagyon örzik a hagyományokat, régi recepteket.A menyemék szerint ez tiroli recept. Mindenesetre nagyon finom enyhén narancsos izzel. Idén én is igy készitettem. Jó készülödést, én is azt teszem :)

    VálaszTörlés