2015. november 22., vasárnap

Mogyorónugát - házilag

Karácsonykor sok mindenbe használok nugátot. Ezt vagy lehet kapni, vagy nem. Ha van is, eléggé aranyárban mérik... Dina barátném viszont megtanított, hogyan is lehet finom mogyorónugátot készíteni. Szegeden élő sógornőm pedig ellátott jó sok mogyoróval, amit már hetek óta török... A következő embert próbáló lépés, a mogyoró belső barna héjától való megtisztítása. Persze roppant egyszerűnek tűnik, hogy toljuk 180 fokos sütőbe a sütőpapíron szétterített mogyorót és amikor már érezzük az illatát, borítsuk konyharuhára. Fedjük le a konyharuha másik felével és dörzsöljük/görgessük a mogyorókat. Nos, ezzel nekem közel sem lett tökéletes. Így, amikor már a kezem elbírta a meleget, belemarkoltam a mogyoróba és a két tenyeremet összedörzsölve, görgetve a mogyorókat próbáltam leszedni a héját. Így sem 100%-os, de azért már használható lett...

Idemásolom Dina receptjét, mert kaptam egy visszajelzést, hogy nem tudták elolvasni:
100 g pörkölt, héjatlan mogyoró (törökmogyoróból valószínűleg karakteresebb lenne, ha kaptam volna)
100 g finom porcukor
50 g étcsokoládé
1 tk. teavaj
A pörkölt, sótlan mogyorót aprítógépben krémesre daráltam a pici vajjal (segít a gépnek, könnyebben dolgozik, és az állaga is krémesebb, de kanálnyi olajjal talán még könnyebb a dolog), hozzátördeltem a csokit, az a felhevült masszával szépen vegyült, persze nem hagytam abba a darálást. Mikor úgy éreztem, hogy már szép sima, hozzáadtam a cukrot. Azonnal gyurmává összeállt, a cukor "megugrasztotta", összefogta,  úgyhogy inkább tálba kapartam, és kézzel labdává gyúrtam. Szobahőn marcipánállagú, hűtőben keményre dermed, szeletelhetővé válik. 
Ha nugátkrémre van szükségem, akkor ehhez a tömeghez még 50 g vajat habosra keverek, és ehhez adom a szétmorzsolt, felengedett nugátot. Isteni finom nugátkrém lesz belőle, sütemények, desszertek töltelékének kitűnő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése