2023. október 8., vasárnap

Zöldséges, garnélás, mangós mie goreng

 Fiókám ma berepül! Egyedül jön, de persze én készülök rá, ahogy szoktam! 

Nagyon-nagyon finom távol keleti ételt készítettem, bár kicsit túltoltam a chilit benne... Mondjuk nekem soha, semmi nem elég erős, hát most nem panaszkodhatom! 😛 A férjemnek épp ezért nem is adok belőle... Tegnap csináltam paprikás csirkét frissen vágott csirkéből, ő azt ebédel. Ebéd után pedig szomszéd Vera nénitől tanult Nagyon finom sütemény készült, ami nem csak a fiam kedvence...


Hozzávalók: 30 dkg garnéla, 20 dkg sárgarépa, 1 kápia paprika, kb. 5 dkg kelkáposzta, 10 dkg zöldborsó, 10 dkg gomba, 1 db érett mangó, 2 gerezd fokhagyma, 2 ek szezámolaj, 1 ek curry fűszer, 1 dl szójaszósz, 1-2 ek sűrített paradicsom, 1 dl víz, só, bors, 1 tk chilipaszta (de inkább mkk), 1 cs koriander, 2-3 szál újhagyma, 5 dkg darabos mogyorókrém, 2 ek méz, 5 dkg pirított mogyoró, 1 lime, 25 dkg mie tészta


A szezámolajat megforrósítjuk és megfuttatjuk rajta az áttört fokhagymát és a curry fűszert. Amikor már illatos, rádobjuk a julienne-re vágott zöldségeket és pár perc alatt, nagy lángon megpirítjuk. Ekkor hozzáadobjuk a megtisztított garnélát és a felkockázott mangót. (én fagyasztott garnélát használtam, azt előtte felengedtem).
Megöntözzük a szójaszósszal, a sűrített paradicsommal és felöntjük 1 dl vízzel. Belekeverjük a mogyorókrémet és a mézet. Óvatosan, sózzuk, borsozzuk. Hozzáadjuk a chikrémet (óvatosan!!!), majd rázogatva összepároljuk az egészet. Hozzáadjuk a kifőtt tésztát. Megszórjuk karikákra vágott újhagymával, aprított korianderrel és meglocsoljuk a lime levével.

A süti receptje ITT.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése