2023. október 14., szombat

Kókuszkocka

 "Kis"fiam holnap megint hazajön, így megint program van: készülök nagyon! 💓

Múl hétvégén elromlott a sütőm. Egész héten küzdöttem a Whirpool-al, egyszerűen a reménytelen a legjobb jelző, ha mrá nem garanciális terméket akarsz javíttatni (ha garanciális, szerintem akkor sem jobb a helyzet). Szóval, csütörtökön elfogyott a türelmem, mert készültem, hogy hétvégén sütni akarok. Így az internet segítségével találtam egy szerelő srácot, aki csütörtökön ki is jött (a telefonom után írd és mndd 15 perc múlva), majd visszaállította a sütőt. Ennyi volt a baja. Ez csak azért érdekes, mert soha még nem nyúltam az óra gombjaihoz és más sem nyúlt hozzá... Na, mindegy, lényeg, hogy úgy örülök most neki, mint egy új sütőnek!😁

Kókuszkockát sütöttem holnapra. Mindig is szerettem, ám mégis ritkán készítem.


A tésztához: 8 dkg vaj, 20 dkg porcukor, 2 db tojás, 1 ek méz, 2 dl tej, 1 cs. sütőpor, 40 dkg liszt

A csokimázhoz: 25 dkg vaj, 25 dkg cukor, 3 ek kakaópor, 1 dl tej

A beforgatáshoz: 30 dkg kókuszreszelék


A puha vajat a porcukorral habosra keverjük, majd egyenként belekeverjük a tojásokat. Ezután hozzáadjuk a mézet és a tejet, végül a sütőporral elkevert lisztet.

A masszát egy sütőpapírral bélelt, magas falú tepsibe simítjuk, és 180 fokon kb. 25 perc alatt világosra sütjük. A máz hozzávalóit lábasba mérjük és összefőzzük (én inkább gőz fölött főztem össze). Ha kihűlt a tészta, felkockázzuk. A langyosra hűlt öntetben, egy villa segítségével kimártjuk a tésztát, majd a kókuszreszelékbe forgatjuk.


Én nem pontosan tudom, hogy miért, nekem még soha nem sikerült annyi mázat készíteni, hogy az elég legyen! Az utlsó 4 kockára már alig jutott belőle. Újabb adagot nyilván nem csináltam, mert akkor olyan lesz a kókuszkockám, mint a Mackós ajton a mackó, a kazében tartott tányérra, amin megint ő van a kezében tartott tányérra. Vagyis, minden nap ehetnénk kókuszkockát! 😀

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése