2023. október 1., vasárnap

Csokis pite

 Visszavonhatatlanul ősz van. Már a fények, színek, semmi nem emlékeztet a nyárra. Csak a hőmérséklet az, ami még kapaszkodik a nyár tovalibbenő bő szoknyájába, de a nyár egy mozdulattal lassan őt is lesöpri...

Szóval, akkor valami őszi sütemény. NEKEM ez valamiért őszi, bár tulajdonképp bármikor elkészíthető.


A tésztához: 20 dkg liszt, 15 dkg vaj, 2 ek tejföl, 2 tojás sárgája, 10 dkg cukor, csipetnyi só

A krémhez: 3 dl tej, 10 dkg étcsokoládé, 15 dkg cukor, 2 tojás sárgája, 1 ek liszt, 4 tojásfehérje


A vajat a liszttel összemorzsolom, hozzáadom a tejfölt és a tojások sárgáját, a cukrot és a csipetnyi sót. Gyorsan összedolgozom és beteszem a hűtőbe pihenni, míg elkészítem a tölteléket. ( Itt jegyzem meg, hogy nekem nagyon ragacsosnak, lágynak tűnt a tészta, ezért apránként szórtam még hozzá lisztet, hogy később nyújtható legyen) 

A tejet felforrósítom a csokoládéval együtt. Egy kis lábasban a cukrot összekeverem a liszttel, a tojások sárgájával, hozzáöntöm a csokis tejet és sűrűre főzöm. A tojásfehérjéket kemény habbá verem, majd belekeverem a csokis masszát. Nem kell megvárni míg kihűl. Egy 30-22 cm-es tepsit sütőpapírral kibélelek. A tésztát elfelezem (alulra kicsit nagyobb rész kerüljön!), kinyújtom és a sodrófára tekerve a tepsibe terítem. Belenyomkodom, beleöntöm a csokis masszát, majd a tetejére helyezem a másik kinyújtott lapot. Tetejét cukros tejjel megkenem, villával megszurkálom és előmelegített 180 °C-os sütőben megsütöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése