2023. január 1., vasárnap

2023 ON

 Boldog Újévet! Nagy Lászlónál senki nem fogalmazza meg szebben, mit is kérek az új esztendőre.

Adjon az Isten
szerencsét,
szerelmet, forró
kemencét,
üres vékámba
gabonát,
árva kezembe
parolát,
lámpámba lángot,
ne kelljen
korán az ágyra hevernem,
kérdésre választ
ő küldjön,
hogy hitem széjjel
ne dűljön,
adjon az Isten
fényeket,
temetők helyett
életet -
nekem a kérés
nagy szégyen,
adjon úgyis, ha
nem kérem.


Megfőztem a hagyományos kolbászos lencselevest és bár nincs itthon egyik fiókám sem, azért elkészítettem egy szilveszteri nachos tálat. Igaziból tegnapra akartam, mikoris mindketten berepültek a fészekbe, de aztán ez nem jött össze. A húst felengedtem már, azzal kezdenem kellett valamit.


Hozzávalók: 500 g darált marhahús, 1 fej hagyma, 1 gerezd fokhagyma, 2 dob. aprított paradicsomkonzerv, 1 dob (400 g) lencsekonzerv, só, bors, füstölt paprika, római kömény, 1 tk fahéj, 2-3 kocka étcsokoládé, 2 nagy csomga sajtos tortilla chips, 150 g vörös cheddat

Guacamole: 2 db érett avokádó, 1 fej hagyma, 1 lime, só, római kömény, kevés chilipehely

Kevés olajon a darált húst fehéredésig pirítjuk. Ekkor hozzáadjuk az apróra vágott hagymát és fokhagymát. Addig pirítjuk, míg a hagyma üveges lesz. Ekkor hozzáöntjük a két paradicsom konzervet, 2 dl vizet és a csokoládét. Fűszerezzük, majd fedő alatt 20-25 percig kis lángos pároljuk. Ekkor adjuk hozzá a lecsepegtetett lencsét és még 5 percig fedő alatt főzzük. 

Tűzálló tál alján elterítjük a tortilla chipset. Rásimítjuk a paradicsomos ragut. Vastagon meghintjük reszelt cheddattal és annyi időre toljuk a sütőbe, míg a sajt ráolvad.

Amíg sül, elkészítjük a guacamole-t. A megtisztított avokádót villával pépesre nyomkodjuk. Megszórjuk a lime reszelt héjával és meglocsoljuk a levével. Hozzákeverjük a nagyon apróra vágott hagymát, fűszerezzük.

Az elkészült nachos-t az avokádóval kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése