2020. október 17., szombat

Lúdláb szelet

 Sokunk kedvence ez a sütemény. A lánykámé biztosan. És már nagyon régen készült. Amivel nem vagyok kibékülve, az a csokimáz! Ha egyszer rátalálnék egy olyanra, ami szépen, egyenletesen bevonja a süteményt és nem töredezik ezer irányba szeletelésnél, nagyon boldog leszek...

Ellenben nagyon finom! :) A kedvenc könyvem a Kis herceg. Évekkel ezelőtt találkoztam össze ezzel a tányérkával, hát nem lehetett nem megvenni! :))) Az ötágú villa még mindig elvarázsol! :)


A tésztához: 4 tojás, 16 dkg cukor, 3 ek víz, 16 dkg liszt, 1 cs sütőpor, 2 dkg kakaópor, 5 dkg dió
Krém: 4 dl tej, 4 ek liszt, 1 tojás, 20 dkg vaj, 20 dkg cukor, 2 cs vaníliás cukor, 4 dkg kakaópor
Tetejére: 2 tábla Boci étcsokoládé, 2 ek olaj


A tojásokat a cukorral és a vízzel jól elkeverjük, majd hozzáadjuk a sütőporral és a kakaóval elkevert lisztet, majd beleforgatjuk a durvára vágott diót. Vajazott, lisztezett tepsibe simítjuk és 175 fokos sütőben tűpróbáig sütjük. 
Közben elkészítjük a krémet: a tejet a liszttel és a tojással összekeverjük, sűrűre főzzük, kihűtjük. A vajat habosra keverjük a cukorral, vaníliás cukorral és kakaóporral, majd kanalanként simára keverjük a kihűlt lisztes krémmel.

A kihűlt piskótát kirakjuk magozott meggyel (a karácsonyra készülő meggylikőrhöz rumban ázott meggyet használtam, de ha ilyesmi nincs, akkor tegyünk rumaromát a krémbe). Rásimítottam a krémet és bevontam a gőz fölött felolvasztott csokoládéval. 
Jól ki kell hűteni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése