2020. október 10., szombat

Lovasberényi süti

 Biztosan van másik neve is. Sok-sok éve adtam ezt a nevet ennek a süteménynek. Akkoriban lett meg a tanya. A lányom még kicsi kislány volt, angyalszerű szőke fürtökkel, hatalmas kék szemekkel, szóval olyan kislány, aki a környék kedvence lett pillanatok alatt! Ő is nagyon gyorsan megszerette a falusi életet és rajongott az állatokért, főként a lovakért.

Egyik ismerős elhívott magukhoz lovat-nézni.  Persze, boldogan mentünk. És a háziasszony megkínált ezzel a süteménnyel. Emlékszem, úgy éreztem, hogy én még ilyen finomat soha nem ettem annak előtte. El is kértem a receptjét persze.

Ami szomrú számomra ebben a történetben, hogy már nem tudom, ki volt ez a falu-lakó hölgy... És a szomszédjaim sem tudnak segíteni, nem tudják, kinek volt lova... Pedig úúúgy szeretném megköszönni neki ezt a süteményt! :)


6 tojás fehérjébe 3 ek hideg vizet teszünk és felverjük. Hozzáadunk apránként 24 dkg cukrot, keményre verjük a habot. Egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját, ezzel is verjük még egy kicsit, majd beleszitálunk 27 dkg lisztet, amiben elkevertünk 1 cs sütőport.
Sütőpapírral bélelt, 175 fokos sütőben megsütjük. Rácson hagyjuk kihűlni, majd lapjában kettévágjuk.
Megsütjük a fehér tésztát: 5 tojás fehérjét kemény habbá verjük 20 dkg cukorral. Beleforgatunk 16 dkg lisztet, 1 cs. apróra vágott zselécukrot és apróra vágott csokoládét. Ugyanabban a tepsiben sütjük ki, mint a másik tésztát, rácson hagyjuk kihűlni.


1 cs csokoládés pudingot (én most belga csokoládést használtam) elkészítünk, kihűlés után kihabosítjuk 20 dkg vajjal.

Az első réteg piskótára kenjük a krém felé, rátesszük a zselés piskótát, majd a krém másik fele és befedjük a piskótával. Jól lehűtjük, utána lehet szeletelni. Porcukorral meghintve tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése