2020. szeptember 26., szombat

Tepsis karfiol-brokkoli sajtmártásban, ropogós baconnal

 Most egy kicsit nehezen "szültem meg" a hétvégi ebédet. Ketten vagyunk és mivel a férjem kevésbé húsevő, mint én, valami olyasmit szerettem volna, ami mindkettőnk ízlésének megfelel. Szerintem ez telitalálat volt! :)



Egy nagyobb fej karfiol és egy fej brokkolit rózsáira szedtem és blansíroztam - Lobogó vízbe dobtam 4-5 percre, majd jéghideg vízbe szedtem. Így biztosítható, hogy egyrészt roppanós lesz, másrészt megőrzi szép színét is. 


5 dkg vajon megdinszteltem 3 gerezd reszelt fokhagymát, megszórtam 3 ek liszttel és folyamatos kevergetéssel feltöltöttem 1/2 liter tejjel. Belekevertem kb. 10 dkg krémsajtot és beleszórtam 10 dkg reszelt cheddart. Sóztam, borsoztam és jól összefőztem, közben folyamatosan kevergettem.
Egy száraz serpenyőben kisütöttem 1 cs szeletelt bacont (20 dkg), de nem ropogósra, mert később sül még sütőben is! 


Kivajazott edény aljába elosztottam a blnasírozott zöldségek felét. Meglocsoltam a sajtos mártás felével, elosztottam rajta a fele bacont és megszórtam kb. 3 szál, zöldjével együtt felkarikázott újhagymával. Errek került újra, ugyanebben a sorrendben a megmaradt zöldség, szósz, bacon és hagyma.


Tetejét megszórtam még reszelt cheddarral és 170 fokos sütőben sütöttem kb. 30 percig. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése