2019. január 27., vasárnap

Születésnapi ebéd

Egyszer egy évben az én napom is eljön. S bár, már szívem szerint nem számolná, vagy legalább is visszafelé, de a körülöttem élők azért úgy gondolják, hogy felköszöntenek... :)
Ebédre vártam ma a fiamat és a Kedvesét, a többiek itthon voltak :)

Előételnek sült camembert sajtot csináltam fűszeresen és a végén megöntöztem áfonyás balzsamecet-krémmel. A végeredményről nem készült fotó, mert sajnos nem kaptam fadobozos camembert-t, így egy kicsit tepsibe tettem, de ott viszont elterült... Nagyon finom volt, de szomorú voltam, hogy nem lett szép! Ezen a képen sütés előtt látható, itt még elég "pofás" :D


A főétel Jamaikai csirkemell volt, a lánykámnak pedig sajtgolyók. A csirkemellhaz ananászos-uborkás-paradicsomos saláta a öret. Meg persze a sajtgolyókhoz is :)


Filézett csirkemellet bepácoltam: lereszeltem egy kb. 8cm-es gyömbért, 2 gerezd fokhagymát. Ezt összekevertem 2 ek szójaszósszal és 2 ek ketchup-al és 1 dl ananászlével. Megborsoztam és bedörzsöltem a húsba, majd hagytam pár órát állni. 1 doboz kockázott, leszűrt ananászt, 25 dkg félbevágott koktélparadicsomot és 1 kígyóuborkát felaprítottam, összekevertem 1 nagy csokot apróra vágott korianderrel, sóztam, borsoztam.
A húsokat olajjal kikent serpenyőben sütöttem pirosra és a salátával tálaltam.



A születésnapi torta: Diótorta

2 db diós piskótalapot sütöttem: 1 tojás, , 1 csésze tej, 1 csésze liszt, 1 csésze darált dió, 1 sütőpor
természetesen a két piskótához duplázva az adagot. Hosszúkás formában sütöttem, kihűlés után mindkét piskótát 2 lapba vágtam.
Krém: 25 dkg vajat habosra kevertem 30 dkg porcukorral és 25 dkg darált dióval, majd kanalankánt beledolgoztam kb. 1/2 dl rumot. Azért kell apránként adni a rumot, hogy ne csapódjon ki. Megtöltöttem és kívülről is bevontam a lapokat. A torta oldalát darált dióval paníroztam (ezt még gyakorolni kell :D )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése