2019. január 5., szombat

Teteje süti

Furcsa név ez egy süteménynek. Nem én találtam ki... Ahol régebben laktunk, nagyon jóban voltunk a szomszéd Éva nénivel, akinek volt egy gyönyörű unokája: Balázs. Balázs nagyon jóban volt az én fiammal, sokat Duplo-ztak együtt. Éva néni sütötte gyakran ezt a süteményt, amit Balázs nagyon szeretett, főként a teteje miatt. Így mindig azt kérte a nagymamájától, hogy süssön neki teteje süteményt :) És persze az én fiam is szerette, így őrzöm ezt a receptet:)


25 dkg vajat habosra keverünk 60(!) dkg cukorral, majd egyenként belekeverünk 4 tojást. Hozzáforgatunk 40 dkg sütőporral elkevert lisztet. Felét vajazott, lisztezett tepsibe simítjuk. Megszórhatjuk csokival, dióval, meggyel, vagy amivel épp szeretnénk, de simán is finom. Én most Amarena meggyet tettem rá. A tészta másik felébe 2 ek kakaóport keverünk és rásimítjuk az előzőre. 180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük.


És akkor készüljön a teteje:)
10 dkg cukrot, 1 ek kakaóport, 2 ek vizet és 5 dkg vajat összefőzünk. Akkor jó, ha egy tányérra cseppentünk és a krém "megáll". Ezt öntjük még melegen a süteményre és hagyjuk megdermedni.
Megj.: szerintem sok a tésztába a 60 dkg cukor, nyugodtan csináljátok kevesebbel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése