2018. június 8., péntek

Töltött tök kapormártással

Nem is akármilyen kapormártással! Ezt még az is szereti, akinek amúgy hidegrázása van a kaportól! :) Tényleg baromi finom! :)
Lent vagyunk a tanyán és ezt a gyors ebédet dobtam össze mára. Cica, a kertünk királya természetesen itt várt minket (vagy csak ezt szeretném hinni) :)))



Nagyon zsenge bébitököt meghámoztam és ujjnyi karikákra vágtam, enyhén megsóztam. A magos közepét kikanyarított. 1/2 kg darált húsból tölteléket készítettem, mintha fasírtot csináltam volna: 1 fej apróra vágott hagyma, 2 gerezd áttört fokhagyma, 1 tejbe áztatott,kifacsart zsemle, 1 tojás, só, bors.
A tökkarikákat kizsírozott tepsibe simítottam és mindegyik közepét jól megtömködtem a töltelékkel, majd sütőbe toltam és pirosra sütöttem. Nem túlzottan, hogy a tök ne essen szét!

Kapormártás: 1 fej hagymát apróra kockáztam, megdinszteltem néhány ek olajon. Felöntöttem 2 dl vízzel. Beledobtam egy leveskockát, őrölt borsot, kevés pirospaprikát és addig főztem, amíg a leveskocka feloldódott. Hozzáadtam 3 dl tejfölt, pár csepp almaecetet, jól elkevertem. Rászórtam még 1 tk keményítőt és összeforraltam. A végén belekevertem 1 nagy csokor apróra vágott kaprot. Elzártam alatta a tüzet.

Imádom, amikor Cica így használja a "kezét" :))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése