2017. december 31., vasárnap

Év végi visszatekintés

Azt hiszem, az év utolsó napján visszanézünk az eltelt évre, talán mérleget is vonunk belőle. És persze teszünk bizonyos fogadalmakat, elhatározásokat a következő esztendőre. Engedjétek meg, hogy én itt tekintsek vissza 2017-re.
Mint tudjátok, nekem nem indult túl jól az év. 40 percig küzdöttek az életemért rögtön januárban, ebből 20 percet a fiam. Ha Ő nincs, akkor ma már maximum égi blogot írok... A férjem sokkot kapott, kislányom egész világa felborult. Kiváló orvosok, nővérek küzdöttek az életemért a Szív- és Érsebészeti klinikán. Szerencsére semmire nem emlékszem, csak arra a pillanatra, amikor határozottan TUDTAM, hogy sürgősen változtatnom kell sok mindenen. Sokan elmondják egy ilyen élmény után, hogy átértékelik az életüket. Igazság szerint nem nagyon tudtam, ez mit jelent. Ma már tudom! És igen, mindent betettem a képzeletbeli mérlegbe és eldöntöttem, hogy mi az ami igazán fontos, mi az ami kevésbé, ki az, akinek helye van az életemben és ki az, akinek egyértelműen nincs. Lassú, fájdalmas felépülésem után felmondtam a munkahelyemen és az év hozott egy másikat. Ekkor újból azzal szembesültem, hogy soha, semmi nem történik véletlenül! Életem legjobb döntése volt, hogy ezen a helyen munkát vállaltam. Olyan kolléganőkkel és kollégákkal vagyok körülvéve, amilyet mindig is csak szerettem volna! Boldog és kiegyensúlyozott vagyok a családomban, a barátaimmal. Nem sokan vannak, de az az egy-kettő, aki igazán a BARÁTOM, mindennél többet jelent nekem. És TUDOM, hogy ők soha nem fordítanak hátat, mindig számíthatok rájuk! Köszönöm, hogy megmaradtatok nekem! Különleges helyet biztosítottam számotokra sérült szívem épen maradt szögleteiben!
Higgyétek el nekem: semmi, de SEMMI nem lehet olyan fontos, mint az egészség! Hiszen, ha az van, akkor minden van! Vigyázzatok rá nagyon! Törékeny pillangó!

És akkor egy kép a mai részeges pogácsámról, amit most sütöttem. Nem az alkohol miatt részeges (az nincs is benne), hanem mert úgy dülöngél a tepsiben :)

 5 dkg élesztőt felfuttattam 2.5 dl enyhén cukros, langyos tejben. 50 dkg lisztet összedolgoztam 1 tk sóval, az élesztővel, 1 tojással, kidagasztottam. Letakarva hagytam duplájára kelni. Akkor egy kissé kinyújtottam és ráreszeltem 25 dkg fagyasztóból kivett vajat. 2x hajtogattam, közben kelesztettem letakarva. A második kelesztés után ujjnyi vastagra nyújtottam, kisebb pogácsaszaggatóval kiszaggattam, zsírpapírral bélelt tepsire ültettem őket, bőven hagyva helyet közöttük, mert eldőlnek. Lehet rá reszelt sajtot is szórni, de maradjon a tetején, ne hulljon le, mert az olvadt sajt "visszahúzza" a pogácsákat. 180 fokos sütőben pirosodásig sütjük, rácson hagyjuk kihűlni.


2 megjegyzés:

  1. Remélem Andi a következő esztendő csak szép élményeket fog hozni. Boldog és egészségben teljes új évet kívánok neked!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy felépültél. Remélem, jobban sikerül a következő év.

    VálaszTörlés