2017. december 3., vasárnap

Advent első vasárnapja

Rohamosan közeledik a karácsony (kedvenc ünnepem). Ma már meggyújtottuk az első gyertyát és tálba került a Champagner nevő adventi sütemény. receptjét Rigó Katitól hoztam. Először kicsit megijedtem, mert nagyon keménynek tűnt, de dobozban szépen megpuhult :)
Békés és kellemes adventi várakozást Mindenkinek! :)



Hozzávalók: 37,5 dkg finomliszt, 15 dkg porcukor, 3 cs vaníliás cukor, 18 dkg vaj,  1 csapott mkk só, 1 citrom reszelt héja, 6 db tojás sárgája
Töltelék: 15 dkg fehér csoki, 4 dkg vaj, 4 dkg porcukor, 4 ek fehér pezsgő, 1 ek citromlé
Díszítéshez: 6-8 dkg fehér csoki

A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrtam, majd minimum egy órára hidegre teszem. A töltelékhez a fehércsokit gőz fölött felolvasztom, hagyom kicsit hűlni és hozzákeverem a többi hozzávalót, csomómentes selymes krémet kapok, amit hidegre teszek, hogy egy kicsit megdermedjen. 2-3 mm vastagságúra nyújtom, és egy kisebb pogácsaszaggatóval kiszúrom, sütőpapírral bélelt tepsiben 180°C-on sütöm 8-10 percig, Ha már kezd barnulni a széle ki kell venni. Ha kihűlt a tésztám megtöltöm a krémmel. A fehércsokit egy fagyasztós zacsiban a mikróban lassan felolvasztom, és egy pici lyukat vágok a sarkán, azzal díszítem a kis linzerek tetejét. Sokáig eláll, persze, ha marad belőle, zsírpapírral bélelt dobozokba tartom, és a sorok közé is teszek papírt.


Ezt a koszorút sajnos nem én készítettem. Volt kolléganőnk ilyen ügyes! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése